Ruinerad

Att börja plugga är nog kanske det dummaste jag tänkt göra.. Har nu beställt 2 skolböcker och gissa vad det kostar!?!?! 689 kr!! För 2 böcker!!! Och det är 3 böcker kvar som jag måste köpa.. För hyra böcker kan man ju inte göra när man är född 88 nae,, då är man för gammal.. Det är konstigt att det ska kosta så mycket för att plugga lite.. Speciellt när man egentligen inte har pengar heller.. Och inga jobb.. Det kanske är därför man vill eller behöver plugga,, för att kunna få ett jobb.. I framtiden.. Men då är man redan så skuldsatt efter alla studielån så man får betala av på dom under en massa år,, och då kan man ju inte "leva" iaf sen när man fått jobb.. Och så ska man skaffa familj och jaa.. nae,, nu orkar jag inte längre.. Ska betala de där baskade böckerna och hoppas att de kommer i tid tills skolan börjar,, men antagligen inte,, eftersom jag nyss beställt och skolan börjar på måndag.. Men vad ska man göra då,, när man får intagningsbesked så sent?? Köpa böcker i förväg?? Bara för att man kanske kommer in?? Nae,,, skulle väl inte tro så!!

Nae.. nu ska jag gå och göra nått annat.. Lugna ner mina nerver tills jag ska börja jobba.. Det kan behövas!!!

Kommentarer
Postat av: sandra, mamma till thea

mina kostar ju så mycket styck så du ska väl inte klaga. o jag har inte ens fått besked än så jag vet hur det blir. så det blir stressigt

2009-08-12 @ 23:12:10
URL: http://sallbelal.blogg.se/
Postat av: Jennie

Sitter precis och kollar på mina.. Obligatoriska kostar 378kr, och sen två andra för 281kr st!

Och dom finns inte begagnade, huah!

2009-08-13 @ 21:07:34
URL: http://quizzia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0